Veelgestelde vragen

      Winkel en openingstijden

      Zijn alle vloerkleden uit de webshop te bekijken in de winkel?

      Er is een groot aanbod van de vloerkleden in onze winkels te bekijken. Echter kan het voorkomen dat een vloerkleed uit de webshop niet in de fysieke winkel aanwezig is. Wil je zeker weten of een vloerkleed in de winkel te bekijken is, neem dan contact met ons op.

      Moet ik een afspraak maken als ik langs wil komen in de winkel?

      Nee hoor, dat hoeft niet. Je kunt gewoon bij ons binnenlopen.

      Kan ik parkeren bij jullie winkels?

      Ja. Bij onze winkels in Hilversum, Staphorst en Gent is er gratis parkeergelegenheid.

      Zijn jullie open in de avond en/of op zondag?

      Onze winkels zijn gesloten op zondag.

      De klantenservice is op zondag telefonisch en via chat bereikbaar van 11.00 tot 17.00 uur.

      Hoe kan ik een klacht indienen?

      Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen door een mail te sturen aan service@vloerkledenwinkel.nl. Je ontvangt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan het Europees ODR Platform.

      Bestellen en voorraad

      Kan ik telefonisch een vloerkleed bestellen?

      Ja, je kunt je vloerkleed ook telefonisch bestellen. Bekijk hier onze contactgegevens.

      Ik ben een zakelijke klant. Kan ik bij jullie vloerkleden inkopen?

      Ja, ook als zakelijke klant of woonprofessional kun je bij ons terecht. We bieden maatwerkoplossingen voor bedrijven, retailers en woonprofessionals. Wij vertegenwoordigen collecties van bijna alle gerenommeerde merken en we werken samen met toonaangevende ontwerpers en produceren in diverse landen.

      Daarnaast ontwerpen en produceren wij ook zelf vloerkleden in onze eigen fabriek in België. Door de uitgebreide mogelijkheden voor dessins, maatwerk en service, kopen zakelijke klanten hun vloerkleden graag bij ons in.

      Lees meer over de mogelijkheden om met ons samen te werken.

      Zijn alle vloerkleden in de webshop op voorraad?

      We hebben een zeer grote collectie vloerkleden op voorraad. Deze kleden liggen in onze winkels en in ons magazijn. We verkopen ook collecties exclusief via onze webshop (zoals bijv. vloerkleden van het merk Easy Living). Bel ons gerust als je zeker wilt weten of het kleed dat je wilt kopen op voorraad is.

      Bezorging en retournering

      Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

      Je mag jouw bestelde product binnen 30 dagen na aflevering ruilen of retourneren. Voor retourneren wordt 10 euro in rekening gebracht.

      Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, Dan kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Vloerkleden die op maat zijn gemaakt, kunnen niet worden geruild of geretourneerd. Lees hier meer over retourneren.

      Wanneer wordt mijn vloerkleed bezorgd?

      Indien het door jou bestelde vloerkleed op voorraad is, wordt deze zo snel mogelijk gereed gemaakt voor verzending. Meestal is de bestelling binnen 2 tot 4 werkdagen in huis.

      Indien een vloerkleed niet op voorraad is, wordt dit besteld bij de leverancier. Wanneer de levertijd onverhoopt afwijkt, stellen wij je hiervan op de hoogte binnen 1 tot 2 werkdagen.

      Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van je bestelling. Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar voor vragen.

      Kan ik het afleveradres wijzigen?

      Tot 24 uur voor de afgesproken levertijd kun je telefonisch een ander afleveradres doorgeven. Je bereikt ons van maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 035 – 30 30 009 voor Nederland en op +32 0490 30 20 20 voor België.

      Mijn vloerkleed is beschadigd (bij levering). Wat moet ik doen?

      Heb je je bestelling ontvangen en blijkt direct na ontvangst dat er iets kapot of beschadigd is aan het vloerkleed? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dan halen wij, of een van onze bezorgpartners, het kleed gratis bij je op. We zorgen ervoor dat de schade wordt hersteld of je ontvangt een vervangend kleed.

      Is jouw vloerkleed beschadigd geraakt door gebruik? Bekijk onze vloerkleedreparatie optie.

      Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag.

      Betalen

      Hoe kan ik betalen?

      Bij Vloerkledenwinkel kun je op verschillende manieren betalen. Bijvoorbeeld via iDEAL of met je creditcard. In de winkel kun je natuurlijk ook pinnen of contant betalen. Lees meer over de betaalmogelijkheden bij Vloerkledenwinkel.

      Zijn de prijzen in de webshop van Vloerkledenwinkel inclusief btw?

      Ja, alle prijzen op Vloerkledenwinkel.nl zijn inclusief 21% btw.

      Betaling via webshop lukt niet. Wat moet ik doen?

      Indien betalen via de webshop niet lukt, probeer dan een andere betaalmethode. Bij Vloerkledenwinkel kun je veilig betalen met iDeal, Spraypay, Billink, Bancontact, Mastercard en VISA.

      Mocht dat niet lukken, neem dan contact op met onze Klantenservice.

      Onze services

      Ik heb een mooi vloerkleed gezien bij Vloerkledenwinkel, maar ik twijfel of deze goed in mijn interieur staat en past. Wat moet ik doen?

      We begrijpen dat het lastig is om een keuze te maken. We doen er alles aan om je te helpen bij het vinden van het perfecte vloerkleed voor jou.

      Onze deskundige en professionele adviseurs en stylisten helpen je graag in onze winkels, online of bij je thuis.

      Kom gerust langs in een van onze winkels voor deskundig eerlijk advies of maak gebruik van onze services, zoals: Zichtservice, Vloerkleed visualizer of Interieuradvies.

      Wat is en hoe werkt de Vloerkleed Visualizer?

      Met de Vloerkleed Visualizer kun je een vloerkleed uit onze collectie rechtstreeks bekijken in je kamer. Laat je inspireren door onze augmented reality tool. Lees meer over de Vloerkleed Visualizer.

      Wat is en hoe werkt de Zichtservice?

      Als je gebruik maakt van onze Zichtservice kies je maximaal vijf vloerkleden die je thuis wilt bekijken. Op de afgesproken dag komt onze adviseur bij jou langs en neemt door jou gekozen vloerkleden mee. Samen met de adviseur kies je het perfecte kleed voor jouw interieur. Zo kun je rustig bekijken welk kleed je het mooist vindt. We komen gratis en vrijblijvend bij jou langs, in heel Nederland en België.

      Wat is en hoe werkt Interieuradvies?

      Als je gebruik maakt van ons Interieuradvies, krijg je gratis advies van een professionele stylist bij het kiezen van een vloerkleed. Onze ervaren stylisten kunnen je woonvragen beantwoorden en laten je zien welke mogelijkheden jouw interieur heeft. Het is voor de stylist prettig als je een foto kunt laten zien van de ruimte waar je een vloerkleed voor zoekt. Zo kan de stylist je optimaal adviseren bij het vinden van het perfecte kleed. Lees meer over Interieuradvies.

      Wat is en hoe werkt Stalenservice?

      Een staal is een stukje stof dat als voorbeeld dient van het kleed dat je misschien wilt kopen. Bij ons kun je stalen lenen zodat je thuis kunt bekijken of het materiaal en de kleuren van het kleed bij je interieur passen. Je mag de stalen 14 dagen van ons lenen. Lees meer over de Stalenservice.

      Formaat vloerkleed en vloerkleed op maat

      Welke afmeting vloerkleed heb ik nodig?

      De meest verkochte maten voor de zithoek zijn de vloerkleden van 170 cm x 240 cm (een tweezitsbank bij een driezitsbank) en kleden van 200 cm x 300 cm. Onder de eethoek is de standaardmaat 250 cm x 350 cm. Twijfel je over de juiste maat? Leg dan eens wat kranten of lakens neer in de afmetingen van het kleed. Zo krijg je een goed idee van het effect van het formaat van een vloerkleed. Kom je er niet goed uit? Dan mag je ons gerust een foto mailen van de ruimte en hoe groot de ruimte is. We kunnen dan vaak een goed advies geven over de geschikte maat. Als je wilt, kun je ook gebruikmaken van onze Zichtservice. We komen dan bij jou thuis langs om je persoonlijk te adviseren.

      Ik wil graag een specifiek formaat vloerkleed. Is dat mogelijk?

      Ja, we kunnen veel vloerkleden op maat maken. Bij alle kleden op Vloerkledenwinkel.nl staat vermeld of het vloerkleed op maat gemaakt kan worden of niet. Je mag ons altijd even bellen, mailen of appen om te overleggen over de mogelijkheden. We helpen je graag.

      Kan ik een vloerkleed kopen in een andere maat dan de maten die in de webshop worden vermeld?

      Ja, we kunnen veel vloerkleden op maat maken. Bij alle kleden in onze webshop staat vermeld of het kleed op maat gemaakt kan worden of niet. Je mag ons altijd even bellen, mailen of appen om te overleggen over de mogelijkheden. Neem gerust contact op, we helpen je graag.

      Ik wil een groot vloerkleed. Is dat mogelijk?

      Ja, ook voor grote vloerkleden kun je bij ons terecht. We hebben vloerkleden in de maten 200 x 280 cm, 200 x 300 cm en 300 x 400 cm. Zoek je een groot kleed in een andere maat? Dan kun je een vloerkleed op maat laten maken.

      Ik wil een vloerkleed met een eigen dessin. Kan dat?

      Vloerkledenwinkel is specialist op het gebied van maatwerk vloerkleden. Er is heel veel mogelijk. Heb je een speciale wens? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

      Onderhoud en reiniging

      Wat kan ik doen bij een vlek op mijn vloerkleed?

      Heb je een vlek in je kleed? Het belangrijkste is dat je meteen in actie komt. Gebruik geen dagelijkse huishoudmiddelen om je vloerkleed te reinigen. Lees daarvoor ook onze tips en adviezen over onderhoud en reinigen van vloerkleden.

      Bekijk onze blog:

      Koffievlek op je vloerkleed

      Wijnvlek op je vloerkleed

      Wat kan ik doen om mijn vloerkleed te onderhouden?

      Van je vloerkleed wil je natuurlijk zo lang mogelijk genieten. Met ruim 40 jaar ervaring, weten we alles van het productieproces, de materialen en hoe je ze het beste kunt behandelen. Lees onze tips en adviezen ten aanzien van onderhoud van je vloerkleed.

      Heb je een vlek in je kleed? Het belangrijkste is dat je meteen in actie komt. Gebruik geen dagelijkse huishoudmiddelen om je vloerkleed te reinigen. Lees daarvoor ook onze tips en adviezen over onderhoud en reinigen van vloerkleden.

      Repareren jullie ook kleden?

      Ja, bij Vloerkledenwinkel repareren we ook vloerkleden. We hebben een in-house reparatieatelier bij onze winkel in Hilversum. Wil je weten of jouw kleed gemaakt kan worden? Neem je vloerkleed gerust mee naar onze winkel of stuur ons vooraf een foto van de beschadigde plek. Dan kunnen we beoordelen of reparatie loont. Het maakt niet uit of je het kleed bij ons of bij een andere winkel hebt gekocht. We repareren alle kleden.

      Lees meer over vloerkleedreparatie.

      Heb ik een antislip- / ondertapijt nodig?

      Een anti slip ondertapijt zorgt ervoor dat een vloerkleed op z’n plek blijft liggen. Als je wilt dat jouw vloerkleed niet schuift, dan raden we zeker aan om een anti slip kleed onder je vloerkleed te leggen. Bij dunne vloerkleden voorkom je met een ondertapijt bovendien dat er bobbels in je kleed komen. We verkopen onderkleden in drie maten, 170 x 240 cm, 200 x 300 cm en 250 x 350 cm. Lees meer over de voordelen van een ondertapijt.

      Kan ik een vloerkleed neerleggen op een vloer met vloerverwarming?

      Ja, je kunt een vloerkleed prima op een vloer neerleggen waar vloerverwarming in zit. We adviseren je wel om te zorgen voor een goede luchtvochtigheid in je kamer. Dit voorkomt dat je vloerkleed snel uitdroogt en gaat pluizen. Een vloerkleed houdt de warmte van de vloerverwarming tegen. We raden je daarom aan om je vloer verder voldoende vrij te houden zodat de warmte op andere plekken naar boven kan.

      Care & Fair

      Zijn de vloerkleden die jullie verkopen vrij van kinderarbeid?

      We vinden het belangrijk dat we eerlijke producten verkopen. Daarom werken we samen met de organisatie Care & Fair. Op alle vloerkleden die Vloerkledenwinkel verkoopt, zit een trademark van Care & Fair. Dat houdt in dat er een percentage van de aankoop wordt afgedragen aan onderwijsontwikkeling in de landen waar het vloerkleed gemaakt wordt. Op deze manier dragen we ons steentje bij om ervoor te zorgen dat onze kleden worden gemaakt onder goede omstandigheden, dat er geen kinderarbeid aan te pas komt en dat er eerlijke lonen worden uitbetaald.

      Garantie

      Hoeveel jaar garantie heb ik op een vloerkleed?

      Bij Vloerkledenwinkel hebben we vertrouwen in de kwaliteit van de vloerkleden die we verkopen. Daarom geven wij vijf jaar verkopersgarantie op het vloerkleed dat je bij ons koopt. Lees meer over de garantie op onze vloerkleden >