Retourneren en ruilen

Het kan natuurlijk voorkomen dat een besteld product niet naar wens is en je het product wilt ruilen of retourneren. Bij ons kan je een product na ontvangst binnen 30 dagen ruilen of gratis retour sturen. De wettelijke retourtermijn is 14 dagen, maar bij Vloerkledenwinkel krijg je twee weken extra tijd om te beslissen. Dit termijn gaat in ná het ontvangst van de gehele bestelling.

Vanzelfsprekend dient het product - bij zowel een omruiling als bij een retour - ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Bekijk hier alle retourvoorwaarden.

Hoe werkt het 

Indien je een product wilt retourneren of ruilen, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of per mail. Wij beoordelen alle retouraanvragen persoonlijk en bepalen of een product retour mag worden gestuurd, indien er sprake is van maatwerk wordt de retouraanvragen niet geaccepteerd. Na aanvraag, ontvang je uiterlijk binnen 2 werkdagen een reactie van ons. 

Er zijn 2 opties:
  • Je product gratis retourneren in onze winkel in Hilversum 
  • Je product retourneren via onze retourprocedure, waarvoor 10 euro in rekening wordt gebracht. Je kleed wordt dan opgehaald bij je thuis. Na goedkeuring van de retouraanvraag, wordt een retourafspraak gepland voor het ophalen van het product. Uiteraard is het ook mogelijk om je kleed via een andere vervoerder te retourneren. De extra vervoerskosten zijn dan voor eigen rekening.

Stappenplan artikel retour sturen

  1. Verstuur je retouraanvraag naar klantenservice@vloerkledenwinkel.nl
  2. Doorloop alle stappen
  3. Plak het retourlabel of retourformulier op het pakket. Pak het pakket goed in (in de meest oorspronkelijk mogelijke staat) en geef het af in onze winkel of aan de pakketdienst (DPD of onze eigen bezorgdienst)
  4. Via de mail houden we je op de hoogte van de status van je retour
  5. Wij storten het gehele aankoopbedrag (exclusief eventuele verzend- en betaalkosten) minus de 10 euro kosten voor retourneren zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

 Retourvoorwaarden

  • Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Voor het retourneren van je aankoop wordt 10 euro in rekening gebracht.
  • Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je dit formulier invullen en deze terug sturen of je bestelling retourneren. Het gebruik van het herroepingsformulier is niet verplicht.
  • Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht.
  • Je krijgt van Vloerkledenwinkel meer tijd dan de wettelijke termijn van 14 dagen en mag een vloerkleed binnen 30 dagen na aflevering gratis ruilen of retourneren.
  • Producten die zijn gebruikt of zijn beschadigd kun je niet ruilen voor een ander kleed of geld. 
  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt, zoals maatwerk vloerkleden, kun je niet retourneren.
  • Zorg ervoor dat het vloerkleed dat je terugstuurt wordt verpakt in een zo oorspronkelijk mogelijke staat. Indien redelijkerwijs mogelijk. Is het product beschadigd of niet compleet? Dan kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Als het kleed niet meer verkoopbaar is, krijg je geen geld terug.

Ruilen

Wil je een kleed ruilen? Onze adviseurs en stylisten helpen je graag met deskundig advies in onze winkels, online of aan huis.
Indien je een vraag hebt, neem gerust contact met ons op of kom langs in één van onze winkels. Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar.

Retouradres:
Vloerkledenwinkel
Antwoordnummer 1069
1200 WB Hilversum