Retourneren en ruilen
Het kan natuurlijk voorkomen dat een besteld product niet naar wens is en je het product wilt ruilen of retourneren. Bij ons kan je een product na ontvangst binnen 14 dagen ruilen of gratis retour sturen. Dit termijn gaat in ná het ontvangst van de gehele bestelling.
Vanzelfsprekend dient het product - bij zowel een omruiling als bij een retour - ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Bekijk hier beneden alle retourvoorwaarden.
Hoe werkt het
Indien je een product wilt retourneren of ruilen, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of per mail. Wij beoordelen alle retouraanvragen persoonlijk en bepalen of een product retour mag worden gestuurd, indien er sprake is van maatwerk wordt de retouraanvraag niet geaccepteerd. Na aanvraag, ontvang je uiterlijk binnen 2 werkdagen een reactie van ons.
Er zijn 2 opties:- Je product gratis retourneren in onze winkel in Hilversum
- Je product retourneren via onze retourprocedure, waarvoor 10 euro in rekening wordt gebracht. Je kleed wordt dan opgehaald bij je thuis. Na goedkeuring van de retouraanvraag, wordt een retourafspraak gepland voor het ophalen van het product. Uiteraard is het ook mogelijk om je kleed via een andere vervoerder te retourneren. De extra vervoerskosten zijn dan voor eigen rekening.
Retourvoorwaarden
- Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Voor het retourneren van je aankoop wordt 10 euro in rekening gebracht.
- Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je dit formulier invullen en deze terug sturen of je bestelling retourneren. Het gebruik van het herroepingsformulier is niet verplicht.
- Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht.
- Producten die zijn gebruikt of zijn beschadigd kun je niet ruilen voor een ander kleed of geld.
- Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt, zoals maatwerk vloerkleden, kun je niet retourneren.
- Zorg ervoor dat het vloerkleed dat je terugstuurt wordt verpakt in een zo oorspronkelijk mogelijke staat. Indien redelijkerwijs mogelijk. Is het product beschadigd of niet compleet? Dan kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Als het kleed niet meer verkoopbaar is, krijg je geen geld terug.
- Heb je je vloerkleed, na een zichtafspraak bij jou op locatie, aangeschaft? Dan gaan we ervanuit dat je een goed beeld van het kleed hebt gekregen. Mocht je toch niet tevreden zijn, kan je je kleed ruilen voor een ander vloerkleed of je kunt een tegoedbon krijgen. Deze tegoedbon kun je in één keer gebruiken, maar dat mag uiteraard ook in delen.
Ruilen
Wil je een kleed ruilen? Onze adviseurs en stylisten helpen je graag met deskundig advies in onze winkels, online of aan huis.
Indien je een vraag hebt, neem gerust contact met ons op of kom langs in één van onze winkels. Onze klantenservice is 6 dagen per week bereikbaar.
Retouradres:
Vloerkledenwinkel
Antwoordnummer 1069
1200 WB Hilversum
Stappenplan artikel retour sturen
- Verstuur je retouraanvraag naar service@vloerkledenwinkel.nl
- Volg de instructies van de klantenservice op.
- Plak het retourlabel of retourformulier op het pakket. Pak het pakket goed in (in de meest oorspronkelijk mogelijke staat) en geef het af in onze winkel of aan de pakketdienst (DPD of onze eigen bezorgdienst)
- Via de mail houden we je op de hoogte van de status van je retour
- Wij storten het gehele aankoopbedrag minus de 10 euro kosten voor retourneren zo snel mogelijk terug maar uiterlijk binnen 14 dagen nar ontvangst van je te retourneren product; maar wij mogen echter wel wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
-
Interieuradvies aan huis
Plan je tijdBen je op zoek naar een nieuw vloerkleed, en kun je wel wat hulp gebruiken om tussen de duizenden kleden het perfecte vloerkleed voor jouw interieur te vinden? Maak dan gebruik van ons Interieuradvies aan huis door een professioneel interieurstylist. Onze ervaren stylistes helpen je graag bij het maken van de beste keuze.
-
Interieuradvies in de winkel
Plan je tijdHeb je een aantal specifieke vloerkleden op het oog, maar vind je het lastig kiezen? Logisch! Onze stylisten ontvangen jou graag in onze winkel in Hilversum, waar je meer dan 1000 kleden in het echt kunt bewonderen. Een afspraak met een stylist in de winkel is bovendien helemaal gratis. We verwelkomen je graag!
-
Interieuradvies online
Plan je tijdHet kiezen van een vloerkleed kan best lastig zijn. Wat is het juiste formaat en welk kleed past het beste bij ons interieur? Onze deskundige interieurstylisten weten er wel raad mee! Ze adviseren je graag via een online afspraak, waarbij je jouw woonsituatie kunt toelichten en laten zien. En dat helemaal gratis!