Kennis en kunde vind je bij Vloerkledenwinkel, de specialist in vloerkleden Vloerkledenwinkel

Kennis en kunde vind je bij Vloerkledenwinkel, de specialist in vloerkleden

In 1997 begon Michiel Kroon zijn winkel in woningtextiel. Vloerkleden zijn in de meeste gevallen bijproducten en dat zagen Michiel Kroon en zijn vrouw Marjolein graag anders. Zij besloten van woningtextiel over te gaan op alleen vloerkleden. En dat bleek een goede stap te zijn.

Familie

“Mijn vader was jarenlang werkzaam voor een Nederlandse producent van vloerkleden”, vertelt Michiel Kroon, eigenaar van Vloerkledenwinkel. Toen ik mijn winkel begon heeft hij altijd voor mij, tot op de dag van vandaag, klaargestaan en heeft ontzettend veel kennis en kunde in het bedrijf gebracht. Twintig jaar geleden was mijn vader ook degene die tegen mij zei dat we ook vloerkleden online moesten gaan verkopen. In eerste instantie geloofde ik niet in onlineverkoop, maar toen een jongen bij mij kwam werken die vroeg of ik een webshop had heb ik de sprong gewaagd. Wij waren de eerste woondecoratie- en vloerkledenwinkel die online ging en dat zorgde voor een groot wow-effect. Wij merkten direct dat door de webshop mensen vanuit heel het land onze winkel in Hilversum kwamen bezoeken.”

Zichtservice

De zichtservice is ontstaan vanuit onze visie waar hoogwaardige service voor de klanten centraal staat, gaat Michiel verder. “In de winkel, en nu ook online, kan de klant bijvoorbeeld drie kleden uitkiezen die wij thuisbezorgen. Een interieuradviseur kijkt dan met de klant bij hen thuis mee naar de mogelijkheden en welk kleed het beste past bij de rest van het interieur. Voor de klant is dit heel fijn want zo kunnen zij de juiste keuze maken en zien hoe het kleed staat in hun interieur en voor ons is het ook fijn, omdat wij honderd procent zeker weten dat de klant de juiste maakt en niet het kleed komt terugbrengen. Voor beide dus een win-win situatie.” 

Digitaal

Vloerkledenwinkel wil graag digitaal vooroplopen en heeft sinds kort een nieuwe tool op de webshop waarbij klanten een foto van hun interieur kunnen uploaden en een kleed erin kunnen swipen die zij op het oog hebben, aldus Michiel. “Zo kun je ook gelijk zien of bijvoorbeeld een kleurrijk kleed in het interieur past.”

Uitbreiden 

“Door onze kennis en service groeiden wij enorm”, besluit Michiel. “Je hebt een groot oppervlak nodig voor vloerkleden. Op gegeven moment hadden wij een groter pand nodig en inmiddels zijn we al drie keer gewisseld van pand en focussen wij ons nu volledig op de vloerkleden. Een goed vloerkleed onderscheidt zich door de kwaliteit van het materiaal. Je hebt bijvoorbeeld blootwol gemaakt van een dood schaap en scheerwol van levende schapen. Scheerwol is mooier en makkelijker schoon te houden. Ook de manier van produceren maakt verschil. Handgeknoopte en met de handgeweven kleden zijn sterker en dus duurzamer dan machinaal gemaakte kleden. Onze hoofdvestiging in Hilversum heeft niet alleen een groot oppervlak, maar ook groot aanbod van grote merknamen, zoals Perletta, Brink & Campman, Louis de Poortere, Ted Baker en vele anderen. De winkels worden graag bezocht voor deskundig advies en vrijblijvende interieuradviezen en om de kleden in het echt te voelen.

Van klassiek tot modern, bij vloerkledenwinkel ben je aan het juiste adres. Met veertig jaar aan ervaring en een wereldwijd netwerk kunnen wij goed inspelen op de behoeften en de trends. Ten slotte, hebben we ook een eigen vloerkledenmerk ontwikkeld, Momo rugs, en produceren wij sinds kort vloerkleden in België. De hele productie, van begin tot eind, bieden wij aan. Ook voor reparaties van vloerkleden kunnen de mensen bij ons terecht.”   

Dit artikel verscheen eerder als bijlage bij het Parool.

 

Terug naar blog