Goeie zaak: Facetime over nieuw vloerkleed Vloerkledenwinkel

Goeie zaak: Facetime over nieuw vloerkleed

Hoe blijft de Nederlandse winkelier overeind tussen ketens en online shops? Op zoek naar bijzondere middenstanders, zoals het echtpaar Kroon van de Vloerkledenwinkel in Hilversum.

Een vloerkleed kan de sfeer in huis direct veranderen, weet Michiel Kroon (46) .,, Elk kleed geeft een ander ander accent aan een kamer. Je kunt kiezen voor een opvallende kleur of een bijzondere print, zacht materiaal of juist een design in dezelfde stijl als je anderen spullen.” Met zijn vrouw Marjolein (44) runt hij de Vloerkledenwinkel. Volgens Kroon onderscheidt een goed vloerkleed zich door het materiaal.,, je hebt blootwol gemaakt van een dood schaap, en scheerwol van levende schapen. Scheerwol is mooier en makkelijker schoon te houden. Ook de manier van produceren maakt verschil. Handgeknoopte en met de hand geweven kleden zijn sterker en dus duurzamer dan machinaal gemaakte kleden.”  

In deze crisistijden 

Zijn ze blij dat ze niet alleen een fysieke winkel hebben, maar ook een goedlopende webshop.,, We doen meer dan alleen verzenden” , vertelt Marjolijn.,, Klanten kunnen online drie vloerkleden uitkiezen. Onze adviseurs brengen die langs. Een vloerkleed kan in de ene kamer prachtig staan en in een andere kamer niet werken. We leveren de vloerkleden voor de deur af en geven advies via Facetime. Gelukkig blijven de aanvragen binnen komen.

In de winkel 

Komen nu weinig mensen, maar de eigenaren blijven positief,, Omdat wij online sterk zijn, geloof ik dat we deze periode goed zullen doorkomen’, zegt Michiel. Marjolein : ,, Michiel is duidelijk een ondernemer’’, vindt zijn vrouw.,, in dit soort situaties bedenkt hij een tool gemaakt waarmee je online een foto van je huiskamer kunt uploaden. Vervolgens leg je een kleed in je interieur en zie je meteen hoe het daar staat.’’

Dit artikel verscheen eerder in het AD in mei 2020. 
Tekst: Rianne van der Molen, foto Joost Hoving.

Terug naar blog