8.8
167 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Zichtservice | van de 3

Klantenservice Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

» Wanneer wordt mijn vloerkleed bezorgd?
Wij nemen altijd telefonisch of per email contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak.

» Kan ik ook telefonisch bestellen? 
Ja dat kan, u kunt ons tijdens openingstijden bereiken op 035-3030009. 

» Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, de prijzen op Vloerkledenwinkel.nl zijn inclusief 21% BTW.

» Ik twijfel over mijn keuze en wil het vloerkleed graag eerst in het echt zien voordat ik een bestelling plaats, kan dat?
Ja dat kan, bij vloerkleden op voorraad is er de optie tot zichtservice. Als u de zichtservice online besteld betaalt u niets om het kleed op afspraak bij u in de woonkamer te zien. Uiteraard kunt u het vloerkleed ook in onze showroom in Hilversum bekijken. Wij raden u aan van tevoren te bellen voor een afspraak zodat wij kunnen kijken of de kleden op voorraad zijn.

» Zijn alle vloerkleden van Vloerkledenwinkel.nl op voorraad in Hilversum?
Nee, wij doen ons uiterste best u zo veel mogelijk vloerkleden op voorraad te hebben, maar dat lukt helaas niet altijd.

» Kan ik bij de showroom in Hilversum gemakkelijk parkeren?
Rondom de showroom in Hilversum is voldoende parkeergelegenheid. Er kan gratis geparkeerd worden.

» Wat voor maat kleed heb ik nodig?
De meest verkochte maten voor de zithoek zijn de maten 170 cm x 240 cm (een tweezitsbank bij een driezitsbank) en 200 cm x 300 cm. Onder de eethoek is de standaardmaat 250 cm x 350 cm. Bekijk de matentekening om een beeld te vormen.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat uw maat hier van afwijkt. Wanneer u twijfelt over de maat raden wij u aan een vloerkleed te simuleren door oude kranten in uw woonkamer uit te leggen. U krijgt zo een goede indruk van het ruimtelijk effect.

» Is het mogelijk vloerkleden te krijgen in andere maten dan de standaardmaten?
Bij veel karpetten is dit inderdaad mogelijk, bij elk vloerkleed staat aangegeven of het vloerkleed wel of niet op maat gemaakt kan worden. Als u een specifiek kleed op het oog heeft kunt u contact opnemen om te informeren naar de mogelijkheden.

» Wat is het praktische verschil tussen wol en acryl?
Het verschil tussen acryl en wol zit vooral in de uitstraling van het vloerkleed. Bij acryl vloerkleden is er vaak sprake van een duidelijk aanwezige glans en vleug. Bij wollen vloerkleden is dit niet het geval. 

Zowel wol,- als acryl vloerkleden zijn zeer onderhoudsvriendelijk. Wol heeft van nature een vetlaagje waardoor vlekken als het ware op de wol blijven liggen, bij acryl vloerkleden is deze laag kunstmatig aangebracht. Hierdoor is wol vaak net wat makkelijker schoon te maken.
Acryl is kleurecht, bij wol zijn de kleuren vaak op de garens geverfd. Hierdoor zijn de kleuren van acryl vloerkleden vaak feller en dieper.

» Kan ik vloerkleden op een vloer met vloerverwarming leggen?
Onze vloerkleden zijn geschikt om op vloeren te leggen waar vloerverwarming in is verwerkt.

» Hoeveel jaar garantie heb ik op mijn vloerkleed?
Naast de wettelijke garantietermijn geven wij vijf jaar garantie op uw karpet. Uiteraard geldt de wettelijke garantie alleen bij normaal gebruik van het vloerkleed. De garantie is aflopend. Bij normaal gebruik van uw vloerkleed is er sprake van waardevermindering gedurende de gebruiksperiode.

» Is het mogelijk om zelf iets aan de bestelling toe te voegen of te wijzigen als al deze geplaatst is?
Nee, als u een bestelling heeft geplaatst kunt u deze niet meer wijzigen. Als u iets wil wijzigen neem dan direct contact op met Vloerkledenwinkel.nl op telefoonnummer 035-3030009 (alleen bereikbaar tijdens openingstijden). Afhankelijk van de status van uw order kunnen wij de order nog wijzigen.

» Is het mogelijk om het afleveradres te wijzigen als de bestelling al gedaan is?
Ja, neem in dit geval direct contact op met Vloerkledenwinkel.nl op telefoonnummer 035-3030009 (alleen bereikbaar tijdens openingstijden). Afhankelijk van de status van uw order kunnen wij het afleveradres mogelijk nog aanpassen.

» Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, neem in dit geval direct contact op met Vloerkledenwinkel.nl op telefoonnummer 035-3030009 (alleen bereikbaar tijdens openingstijden). Afhankelijk van de status van uw bestelling kunnen wij uw bestelling mogelijk nog laten vervallen.

» Kan ik mijn bestelde vloerkleed ruilen?
U kunt binnen 14 dagen na aankoop uw vloerkleed ruilen, mits het vloerkleed onbeschadigd is. Let op: Vloerkleden op maat kunnen niet worden geruild of geretourneerd. Klik hier voor meer informatie over ruilen.

» Hebben jullie een koopavond?
Nee, wij hebben geen koopavond. Mocht u in de avond een keer langs willen komen neem dan contact met ons op voor het maken van een afspraak.

» Zijn jullie op zondag open?
Nee, wij zijn op zondag altijd gesloten. Bekijk onze openingstijden.

» Zijn jullie kleden kinderarbeid vrij?
Er zijn zeer strenge controles op kinderarbeid in de fabrieken waar de vloerkleden gemaakt worden. Helaas is er nooit een 100% garantie te geven dat er totaal geen kinderarbeid in het spel is. Echter onze leveranciers doen er alles aan om dit te voorkomen. Op de vloerkleden die vloerkledenwinkel.nl verkoopt zit een care & fare trademark. Dit trademark houdt in dat er een percentage van uw aankoop wordt afgedragen aan onderwijsontwikkeling in de landen waar het vloerkleed gemaakt wordt.